Buying

Elke dag kijken naar het nieuwste woningaanbod op Funda en steeds mis je net de boot. Of je ziet een verhuiswagen voor de deur van je droomhuis en je hebt het niet eens op Funda zien staan. Herkenbaar?

Het vinden van een geschikte woning is een hele uitdaging. En niet alleen voor jou als woningzoeker/investeerder maar ook als aankoopmakelaar moeten we er bovenop zitten. Ons gespecialiseerde team maakt het kopen van een woning een stuk makkelijker door de kennis en ervaring die wij hebben opgebouwd.

Met het juiste netwerk, kennis van de huizenmarkt, professionele en gedreven aankoopmakelaars, vinden we dat droomhuis zeker. We zorgen dat we er gelijk bij zijn en zetten ons netwerk optimaal in. 
Niet alleen bij het vinden van het huis, maar ook bij de bezichtigingen mag je op ons rekenen. Onderhandelen doen we volgens een strategie, waarbij we de juiste balans vinden tussen een reële prijs en het niet laten schieten van jouw droomhuis. Ook in het juridische traject, mag je op onze expertise rekenen.

Je kunt ons formulier aanvragen of maak vrijblijvend een afspraak voor een persoonlijk oriëntatie gesprek.Wij zijn telefonisch bereikbaar op 020 210 10 95/06 151 056 58 van maandag t/m vrijdag tussen 09.00-18.00 uur en zaterdag van 10.00-14.00 uur of voor meer informatie kun je een e-mail sturen naar: info@fe-realestate.nl

Kopen in 6 stappen:
Stap 1 Een geschikte woning vinden
Stap 2 Bezichtigen
Stap 3 Onderhandelen en bieden
Stap 4 Ondertekenen overeenkomst
Stap 5 Woning financieren
Stap 6. Naar de notaris


Stap 1.
F.E Real Estate denkt mee over de vraag wat voor huis bij jou past. Dit doen wij door middel van een formulier of persoonlijk gesprek. Hierin verkrijgen wij meer informatie, zoals de prijsklasse die past bij jouw budget, gewenste locatie bijvoorbeeld moet het een appartement in een stadscentrum zijn met alle voorzieningen dichtbij of woon je liever afgelegen in een huis achter een dijk? Allemaal vragen om ervoor te zorgen dat wij een woning/pand vinden die aan jouw behoeften zal voldoen.

Aan de hand van deze informatie maken wij een zoekprofiel voor je aan en houden wij jou op de hoogte van het aanbod op de woningmarkt en plannen wij ook bezichtigingen voor je in.

Stap 2.

Het moest er maar eens van komen. Je gaat je eerste huis bezichtigen samen F.E Real Estate. Een spannend moment. Gelukkig houden wij je bij de les en zullen wij grondig nagaan wat de eventuele gebreken aan de woning zijn en wat het verhelpen daarvan zal kosten.

In voorkomende gevallen adviseren wij om een bouwkundig onderzoek te laten uitvoeren door een specialist. Want als koper ben je verplicht om alle zichtbare gebreken voor de koop in kaart te brengen. Doe je dat niet, dan zijn die later voor jouw eigen rekening. De verkopende partij is daarentegen verplicht de verborgen gebreken te vertellen. Wij informeren verder naar een aantal praktische zaken zoals; hoeveel belangstelling er voor de woning is en hoe de bieding zal verlopen.

Stap 3.
De woning gevonden wat aan jouw wensen voldoet? Wij zullen een bod adviseren dat gebaseerd is op alle kennis die er over de woning is. Ten aller tijden ben je volledig betrokken in het aankoop proces, wij informeren je de stand van zaken en relevante informatie die van belang zijn zoals:
- Appartementsrecht
- Verenging van Eigenaren (VvE)
- Afkoelperiode aankoop
- Betrokkenheid notaris
- Kosten koper

Stap 4.
Bod geaccepteerd? Top! De volgende stap is de koopovereenkomst. In een koopovereenkomst staan alle details wat met de woning te maken heeft:
- Gegevens koper
- Koopprijs
- Ontbindende voorwaarden
- Leveringsdatum

Wij zullen alles grondig voor je controleren. Klopt het aankoopbedrag? Staat de opleveringsdatum juist vermeld? Verder staan daarin genoteerd: de ontbindende voorwaarden en de lijst van spullen die de verkoper achterlaat in het huis. De zogenoemde roerende zaken. Klopt het allemaal, dan mogen beide partijen hun handtekening zetten en krijgen jullie allemaal een kopie.

Stap 5.
De meeste mensen hebben al een redelijk zicht op hun bestedingsmogelijkheid voordat ze een bod uitbrengen. Maar pas na het tekenen van de koopovereenkomst kun je de financiën regelen.
Aan de hand van de koopsom, verbouwing en kosten koper wordt de hypotheek in de meeste gevallen gecombineerd met een eigen inbreng.
Tijdens de voorbereiding van de hypotheekaanvraag, hebben wij alle gegevens van je nodig voor de financiering. Een onafhankelijke hypotheekadviseur of door ons voorgestelde adviseur zal samen met je bespreken welk hypotheek het beste bij je past.

Stap 6.
Tijdens deze spannende periode, zijn alle stukken bij de notaris die zorgt voor de juiste afhandeling. Op afspraak zal de levering plaatsvinden, ook hier zal de aankoopmakelaar jou begeleiden. De leveringsakte zorgt ervoor dat het eigendom overgaat van de verkoper naar de koper. Een paar dagen voordat dit werkelijk zal plaatsvinden ontvang je de kopieën van alle documenten voor controle. 
-Voor de overdracht, nog een keer naar de woning voor de laatste controle
-Meterstand opname
Daarna ga je naar de notaris en teken je de akte van levering en hypotheekakte. De notaris zorgt er vervolgens voor dat alle akten worden ingeschreven in de register van het Kadaster.

De notaris specificeert alle betalingen en kosten in een nota van afrekening. U ontvangt de sleutels en is het tijd om te proosten. Gefeliciteerd met jouw nieuwe woning!

After service:
F.E. Real Estate staat ook na de het aankopen van de woning ook klaar voor vragen en eventuele zaken die daarna nog zullen plaatsvinden.